maanantai 7. heinäkuuta 2014

1. viikko - Iloinen Nihilismi

Ensimmäinen viikko lomasta takana.

Suurin oivallus tänä aikana on ollut se kun eilen työnsin rattaita yöksi saunakammariin. Tuli yhtäkkiä olo että aikanaan tämä keho rapistuu eikä pysty enään näin monimutkaisiin suorituksiin ja samalla olo siitä, että mitä merkitystä tällä rattaiden työntämisellä saunakammariin on ja samalla vastaus ettei mitään.

Tästä heräsi jotenkin ajatus jälleen nihilismistä, mutta ehkä haluaisin tuoda esiin semmoisen termin, kuin Iloinen Nihilismi :)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Rattaita työntäessäni nautin jalkojeni astuessa kostelta nurmikolta lautalattialle. Aistin jokaisen sormenpääni kosketuksen rattaiden työntöaisalla. Aaah, minä elän!

Anonyymi kirjoitti...

Niin, siis sinä rapistut etkä pysty työntämään niitä kärryjä. miksi elämästä ylipäätänsä pitäisi muodostaa mitään mielipidettä? "nihilismi" ja sun "iloinen nihilismi" on sama asia :) sulta menee tämä merkittävä hetki ohi merkityksiäsi pohtiessa :) t,älä sekoo sanoihin

Maija Mäkelä kirjoitti...

Tähän pystyn samaistumaan, vaikka en tulkitsekaan tätä aivan samoin. Minulle Iloinen Nihilismi ei ole merkityksettömyyttä vaan vapautta elää juuri tänään juuri tällaisenaan.

Mietin ehkä niin, että vaikka itse tunnen vapautta, minulle ei ole valtaa läheisteni minua koskeviin tunteisiin. En voi vaatia, että esim lapset, jotka kutsuin elämään, eivät kokisi minun elämääni tärkeäksi. Jo tietoisuus siitä mahdollisuudesta rajoittaa minuuteni vapautta.

e kirjoitti...

Anonyymi: Kyllä :) Näin juuri.

Anonyymi: Ääähn. En minä yritä tätä tunkea mihinkään varsinaiseen karsinaan. lähinnä kirjoitan jotain suuntaviittaa :)

Maija: "Minulle(kaan) Iloinen Nihilismi ei ole merkityksettömyyttä vaan vapautta elää juuri tänään juuri tällaisenaan."