torstai 8. syyskuuta 2011

Ongelma selvitettynä lyhyesti

Ongelma on vain todellinen, sille minälle joka ei ole todellinen.

Ja uusiksi.
Hitaammin.

Minä maailmasta eristettynä, ulkopuolisena ja erillisenä vaikuttajana, joka valitsee hyvän ja pahan väliltä, ohjaa laivaa, on vastuullinen ei ole kuitenkaan todellinen missään määrin, sillä tämä ns. minä perustuu oletukselle, että tämä minä on jotenkin erossa siitä maailmasta, jossa hän kuitenkin elää. Henkinen tie on lopulta sen havaitsemista ettei mitään rajaa ole ja mitään eristystä ei koskaan ole tapahtunutkaan. Kukaan ei tiedä mistä hän alkaa ja mihin hän päättyy. Ja kun tämä minä yrittää selvittää kuinka hän voisi päästä perille ja maalin tämä ns. maaliin/perille pääsyn ongelma on oikeastaan todellinen vain tälle minälle, jota ei alunperinkään ole olemassa.

Yritän kaikin voimin ratkaista ongelman jota ei ole ollutkaan.

Ha.

5 kommenttia:

Päkä kirjoitti...

Minä, me, minun on pelkkä ajatus mikä ei ole totta. Minä syntyy kun ajattelen ja uskon ajatusta minän/sinun olemassaolosta. Tätähän meille on opetettu ihan vauvasta asti.

Todellinen minä kaiken takana on pysynyt kokoajan koskemattomana, mikään ei voi sitä muutaa. Kaikki on hyvin.

bamiella kirjoitti...

"Henkinen tie on lopulta sen havaitsemista ettei mitään rajaa ole ja mitään eristystä ei koskaan ole tapahtunutkaan."

En ymmärrä maailmaa, jossa kaikki olisi yhtä mössöä. Miksi antaa nimiä ihmisille, eläimille ja esineille, jos mitään rajaa ei ole. Yksilöiden persoonallisessa erilaisuudessa on mielestäni elämän rikkaus ja viehätys.

bamiella kirjoitti...

erilaisuudesssa ja erillisyydessä siis

e kirjoitti...

Päkä: Ni just :)

e kirjoitti...

Bamiella :D Tietenkään kyse ei ole mistään mössöstä vaan siitä että nimeäminen jne on omalla paikallaan ja toimii, eikä sitä pidä todempana kuin mitä se on.