tiistai 6. syyskuuta 2011

Kuu ja sen heijastus lammesta

A. En voi sanoa yhtään missä sinun pitäisi olla
sillä en seiso siinä missä sinä nyt.

Jokainen askeleesi on sinun, jokaisen saat itse ottaa, eikä kukaan kulje edelläsi näyttämässä tietä tai valoa. Jos seuraat jotain hän yrittää parhaimmillaan viittoa sitä tietä jolla kuljet jo. Ikään kuin pimeässä kulkee monia polkuja: sinun ja kaikkien muiden. Ja kuitenkaan ei voi kulkea kuin omaa tietään.

B. Mielenkiintoista tai ei mutta jokainen hakee omaa kuvaansa tai sitä mitä pitää omana kuvanaan. Sitä esim hakee työtä joka parhaiten heijastaa ne pinnat joita itse haluaa itsestään heijastaa. Hakemalla hakee itsensä jatkumoa. Hakee peiliä joka parhaiten heijastaisi sen mikä minä olen, mutta en kuitenkaan ole mikään kuvitelma itsestäni.

Se puoliso on paras, joka parhaiten tuo esiin sen minusta jota minä pidän omana itsenäni, mutta se jota minä  pidän itsenäni ei välttämättä ja oikeastaan ole minä. Sillä se mitä pidän on kauempana minusta kuin se mitä minä olen nyt. Millaisena itseäni pidän (kuvitelma) - Mikä olen nyt (aktuaali realismi). Se mitä olen nyt on täysin minun saavuittamattomissa. En voi heijastaa itseäni sillä en sisimmässäni tiedä kuka minä olen. En tiedä mitä heijastaa. Haluaisin tulla heijastetuksi tietyllä tavalla, mutta tällä halulla ei ole mitään yhteyttä siihen mitä se haluaa heijastaa.

Kuu joka hakee lampea jo parhaiten heijastaisi sen kajon. Tällä [haulla] ei kuitenkaan ole mitään yhteyttä kuun kajoon. Ja analogia kaatuu jo siinä että sisimmässäni en tiedä mikä minä olen. Jos vain tietäisin tietäisin kuinka itseni parhaiten heijastaa, mutta jos unohdan tämän pikkuseikan etten tiedä mikä tätä kaikkea tarkkailee voisin tietää parhaan tavan heijastaa itseni mutta sisimmässäni tiedän, etten tiedä, kuka/mikä tätä tekstiä katsoo. Nyt.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Toni täällä katselee, remember ?

"elää sinun pitää ja tajuta se että sinä elät"

Kai se on ainoaa pitämistä.

en varsinaisesti viittaa mihinkään kirjoittamaasi jostain vain tuli tämä mieleen.

;)

e kirjoitti...

Muistan :)