lauantai 18. kesäkuuta 2011

Tajuton kuollut

Marja Leena kommentoi:
Eikös kuollut ole vasta, kun lakkaa hengittämästä. 
Tajuton ei ole vielä kuollut.  
Mikä siis pitää paikkansa. Enkä voi sanoa kuolleeni, mutta on aika selvää, että olen sillä tietämättömyyden rajalla kuin muutkin ja tämä on ollut vielä selvempää äänettömyyden jälkeen. Voinhan tietysti ajatella että joku toinen pääsee kuollessaan pidemmälle kuin minä, mutta hän ei takaisin tulleessaan ole yhtään suuremmassa varuudessa kuin minä olen ja tämä on vain oma näkökulmani.

Viikko mökillä. Aika hiljaista.

4 kommenttia:

Aksu kirjoitti...

Mä pidän sun näkökulmasta (en tietenkään siitä, että oot joutunut kokemaan sitä mitä oot, mutta..), se tuntuu turvalliselta. Jokseenkin noin mäkin nään kuoleman, että kaikki vaan lakkaa. Taivas-helvettitarinat on liian pelottavia, enkä mä edes halua uskoa niihin. Tyhjyys on parempi, edes hetkellinen rauha, vaikka joskus koittaiskin joku jälleensyntymä :)

e kirjoitti...

En voi siis luvata mitään, mutta oma kokemus on lähempänä rauhaa kuin tyhjyyttä, mutta tiedän toki mitä meinaat :D

Marja Leena kirjoitti...

No kukas se sanoikaan, ettei kuoleman vastakohta ole elämä, vaan syntymä. Elämä on.

e kirjoitti...

Jeh. Elämä on vastakohdaton.