sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Älä vaadi mitään

Älä vaadi, että asiat tapahtuvat niin kuin sinä toivot, 
vaan toivo niiden tapahtuvan niin kuin ne tapahtuvat. 
Silloin elämässäsi vallitsee rauha. -Epiktetos

Tarviiks tohon oikeestaan mitään lisätä. Tai oikeastaan kun toi toivo siitä miten asiat tapahtuvat jo jää pois eikä jää muuta kuin se mitä tapahtuu, ja mitä siihen on muka lisäämistä :)

Olin lasten kanssa pihalla ja välipala oli siinä picnikin muodossa. Lapset söi ja meni leikkimään. Jäin makoilemaan siihen viltille. Katselin taivasta ja meinasin nukahtaa. Joillekin naapureille moikkailin uneb ja toden rajalta.

Ps. Tohon on näköjään tullu tommonen +1 merkki pohjaan...

7 kommenttia:

Haneli kirjoitti...

Jos on kärsimätön/tylsistynyt olo, oon kysynyt itseltäni
Mitä Tässä Pitäisi Tapahtua?

...ja usein se alkaa vaan hymyilyttää :)

ps. no tietenki kokeilin +1 -merkkiä... mutta mitä siitä pitäs tapahtua? ;)

e kirjoitti...

Siinähän se tosiaan kaikki kärsimys asuu. Ajattelee vain jonkun lopputuloksen jossa ei jo ole niin johan vituttaa :D

Täähän on tosiaan niinku tässä. Vastaan voi väittää ihan vapaasti :D

Haneli kirjoitti...

...ja usein huomaan, että odotukset on jotain niin korkealentoisia ettei niitä pohjoissuomalaisella ;) maalaisjärjellä ajateltuna ole edes olemassa :D
...Stop chasing shadows, just enjoy the ride... tai no mikäpä vaatimus se elämästä nauttiminenkaan on :D

Haneli kirjoitti...

ps. +1 ois mainostanut tätä tekstiä mun omalla nimellä ja kuvalla netissä :DDDD

e kirjoitti...

Haneli: Kokeilin ite tota +1 ja saman se teki mulle et tarjos omaa nimeä... No joo... Ei nyt kuitenkaa :D

Ja kuka niistä varjoista kun on toi real thing :)

Kirjoittaja kirjoitti...

Tulipa tuosta vaatimisesta mieleen eräs runoni:

Onni on lahja
joka ei tule vaatien
Elämä ei tarkoita minua
ja minun tarpeitani

Kun haluan nähdä oman pienuuteni
kastepisarassa
oman rikkinäisen kuvani
toisissa silmissä
en voi luulla itseäni
sinua suuremmaksi
vahvemmaksi

Onni on ymmärtää
että en ole enempää
että en vähempää
että saan olla heikko
ja tuntea rajani

Elämä on kaikki
sinä ja minä ja muut
ja jokainen joka koskettaa
elää

Onni on elämä

e kirjoitti...

Elämässä
ei ole mitään
selittämistä.